الاثنين، 6 يوليو 2009

صوتك

الصوت يا جماعة بقى مشكلة في الزمن عشان الناس اللي بتتصل
بالغلط يعني لو صوتك حلو متردش
يعني يتعلقوا في صوتك و يبقوا هيموتوا و يعرفوا مين صاحب الصوت دة
دة حتى عيب في حقك
دول يعيني بيمشوا في الشارع يفكروا فاللحظة اللي ختعبريهم فيها
اللي بيخليني اقول كدة
موقف حصلي من سنة تقريبا
رن الموبايل نمرة معرفهاش برد
رد اخينا و بيقولي مش دي نمرة مش عارف مين
قولتله لأ غلطان قالي تيا انا اسف جدا
وقلنا خلاص عادي بتحصل في احسن العائلات
بعد كم يوم
برد عالموبايل
الو
اهلا
ازيك
عفوا مين حضرتك
انت تعرفني
وكاني بخزن كل الاصوات اللي بسمعها
حد قاله اني عندي جهاز تسجيل في دماغي
رد اخينا و كانه سؤال غريب مين حضرتك دة ايه
انا اللي اتصلت بيكي من كم يوم بالغلط
سبحان الله
معنديش حق اني انسى سيادته دة لسة مكلمني من كم يوم
والنبي لو زعل يبقى ليه حق
معقولة دي
بقوله والمطلوب يعني
قالي قبل ما تقفلي هقولك كم كلمة بس
انا سكت قلت اسمع و اشوف اخرتها ايه
قالي انا من لما سمعت صوتك وانت شاغلة تفكيري صوتك ملائكي
اصله سمع صوتهم قبل كدة كان بيتصل على شيطان صاحبه و اتلخبط في مقدمة الرقم
ومن الاخر يعني
انا كنت بتمشى لوحدي و جيتي في بالي وحبيت اسمع صوتك
اسفة جدا مبكلمش حد وعن ازنك الادان بيادن وهصلي العصر
ويا ريت تنسى نمرتي
وقفلت
لقيته بيتصل بعد شوية بيقولي نسيت اقولك حاجة
انا اسمي
ادوارد
واعملك ايه يعني
بيقولي مفهمتيش حاجة يعني
انا مسيحي
بس كلنا بنعرف ربنا صح ولا لأ
قولتله لو سمحت يا ريت متكلمنيش تاني
لو في زوء
قالي انا اسف جدا و دة حقك
الكلام دة بقى قبل رمضان
ليلة ما اعلنوا رمضان
كانت اول مسج وصلتني تهنئة بالشهر الكريم من سيادته
وبقى على معاد السحور يرنلي
يبعتلي مسج قومي اتسحري
فيه الخير
المشكلة مش في ديانته على عيني و راسي مع انها مشكلة
بالنسبة لبنت مسلمة
بس الاسلوب دة مبحبوش
ايه يعني عجبك صوت وحدة
تبقى خلاص حتحبها
نفسي اعرف هما بيضيعوا وقتهم وفلوسهم في الحاجات دي ليه
ومواقف كتير من دي
واحد مرة اتصل و بعد ما طلعت النمرة غلط زي كل مرة
بيتص بفتح خط علشان اخسره ومبتكلمش
يفضل تيب كلمة وحدة سمعيني صوتك بس
تيب مش عايزة تتكلمي اتنفسي
كفاية علية اسمع نفسك
( نسيت اقوله ان نفسي حلو في الاكل )
لو جات على الناس دول و بس كانت بسيطة
بس مرة بتصل على الاستعلامات اخد نمرة وحدة صاحبتي
موظف الاستعلامات
عاملي تحقيق
الرقم اللي انت عاوزاه دة لصاحبتك
طيب انت عندك كم سنة
وانا اقوله بس انا عايزة الرقم لو سمحت
تيب انا اسمي محمد ممكن تديني نمرة موبايلك
انا هخرج دلوقتي من الشغل و اكلمك
يا عم محمد عيب
انا اقدر اخد الرقم اللي اتصلتي منه
دة اكيد رقم بيتكو
بس انا عايز انت اللي تردي
اصلك متعرفيش جرالي ايه اما سمعت صوتك
انا ببقى عايزة اقفل من الاول
بس بحب اشوف الكدب هيوصلهم لفين
بس حاليا مبقتش ارد على ارقام غريبة
واللي عايزني ضروري يبعتلي مسج يقولي هو مين
قولولي بقى رأيكم في المعاكسات بتاعت التليفونات دي؟

هناك 4 تعليقات:

  1. 'dب انت واحدة وحصل معاكي كده يعني واحد بيعاكس عاوز الضرب مقولناش حاجة بس لما تحصل معايا من واحدة باه والله ده حصل وبقيت مستغرب أنا في الدنيا ولا بحلم .. سبحان الله أما من ناحية الصوت فأنا لا أؤمن بالشخص من صوته لإني مجرب كتير الشكل مش هو الصورة أبدا..
    خالص تحيتي

    ردحذف
  2. السلام عليكم
    ازيك ميرا حبيبتي
    كلامك حلو بس انا بشوف الي بيحب من قلبو
    وكان حبو صادق
    عمرو ميكره حبيبو
    وحيانا ممكن يتقلنا كلام بس ممكن يكون من ورا القلب
    علشان ظروف الدنيا
    وكل شئ جايز

    ردحذف
  3. السلام عليكم
    سوري يا ميرا التعليق الاولاني بتاع بعيدا عن القلب
    على العموم
    يعني اذا صوتك حلو الناس تعمل ايه
    بعدين في ناس فاضية تحب ترغي
    ومعندهاش حيا ابدا
    ربنا يكون بالعون

    ردحذف
  4. بصراحه انا حصلتلي ، واوقعت بالفخ واحد اتصل علي واعجب اشد اعجاب ، وبعدين كنت انا اقفل واسمعلوا على شرط بس بدون تعليق كانت الحادثه دي تعتبر بالنسبه لي عاديه بس الي مش عادي بطل هو يتصل صرت انا استنى اتصالوا والله والله يا جماعه حصل الي عمروا ما كنت اتصوره بحياتي فضل يتصل حوال 3 شهور وبعد كده حبيت اشوف الشخص ده تعرفوا طلع مين طلع حبيبي الي انا كنت استناه من زمان بكل تفاصيله ومواصفاته واتزوجنا واحنا سعداء جدا جدا بس بأدب واخلاق عاليه بدون تجريح "الاتصال متحفظ

    ردحذف

قول اللي في نفسك